>JOLY CAKE

>

Image Hosted by ImageShack.us

Bu pastayı ailemizin neşe kaynağı, kendi çapında bir marka olan benim canım teyzem Hikocuğum için yapmıştım.Araya sevgililer günü girince tarifini yayınlamayı ertelemek durumunda kaldım.Kendisine geçen hafta gelecek olan misafirlerine ikram etmek için benden pasta yapmamı rica etmişti..Peki adı neden JOLY ??? Bunu okuyunca zaten o anlayacak…İnce bir espiridir 🙂 Teyzemin fransızcaya olan ilgisinden (?!?) dolayı bu ismi verdim pastaya… O bu kelimeyi pek kullanır da :))

Fazla vaktim olmamasından ötürü şeker hamuru ile kaplayıp, süsleyemedim ancak kalp kalıpla şeker hamurunu kesip bir-iki saat kurutup kalpleri çevresine ve üzerine yerleştirdim.

Malzemelerine gelince;

Pandispanya olarak SEVGİ GÜNÜ PASTASI ‘ndaki tarifi uyguladım ancak 1 kaşık unu azaltıp, 1 kaşık toz kakao ekleyerek, kakaolu pandispanya pişirdim. (20 cm lik kalıpta)

Pandispanyayı bir gece beklettikten sonra ertesi gün pasta levyesi ile ortadan ikiye böldüm.

Arasına Pastacı Kreması sürdüm ve bir adet muzu ince dilimleyip kremanın üzerine dizdim.

Pastacı Kreması malzemeleri:

  • 500 ml süt
  • 4 adet yumurta sarısı
  • 100 gr şeker ( 1 su bardağı + 1 çorba kaşığı )
  • 20 gr un ( 1 çorba kaşığı )
  • 20 gr nişasta ( 1 çorba kaşığı )
  • 80 gr bitter çikolata

Sütü kaynatın.Yumurta sarısı, şeker, un ve nişastayı bir kapta karıştıp, kaynamış sütü üzerine yavaş yavaş dökün ve devamlı olarak karıştırarak pişirin.(Fazla koyu olmuyor)Ocaktan alıp ince doğranmış çikolataları ekleyin ve devamlı karıştırarak soğutun.Soğuyunca bir müddet buzdolabında bekletin.Arzu ederseniz daha sıcakken bir miktar margarin ekleyip çırpabilirsiniz.

İkinci kat pandispanyayı üzerine kapatıp, bir paket kremşanti hazırlayın. (Üzerindeki tarifi uygulayabilirsiniz) Kremşantiniz kıvamına gelince tüm pastayı şanti ile sıvayın.

Son olarak pastanızı istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.

Image Hosted by ImageShack.us

Ben kalpler ve bir pembe gül ile süsledim. Üzerine de Fermodan aldığım gümüş rengi boncuklardan serptim.

Çok JOLY oldu 🙂 Artık ne demekse 🙂

Sevgiyle ,

8 thoughts on “>JOLY CAKE

  1. >Mügecim sen bu pasta olayını başardın!! tebrik ediyorum seni… o kalplerle birlikte bu joly de harika görünüyor canım.. elelrine sağlık ve darısı bana diyorum:))

  2. >Merhabalar Müge;Yorumlarımla fazla katılmasamda blogunun sıkı takipçilerindenim. Pastanda çok güzel olmuş ellerine sağlık. Sana birkaç sorum olucak amazondan sipariş verdiğin kitabtan bende almak istiyorum. Sana gelişiyle ne kadara mal oldu acaba Yani shiipping ücretide eklenince? Türkiyede bu kitap bulunmuyormu? Bana bu konuda yardımcı olabilirsen çok sevinirim.http://seldaercan.blogcu.com/

  3. >Merhaba Müge,Pazar günü erkek arkadaşımla tanışma yıldönümümüzdü. Hediye almak yerine kendim birşeyler pişirmek istedim ve senden esinlenerek çikolatalı truff yaptım ve güzel bir şekilde paketleyip hediye ettim. Çok beğendi:))Teşekkürler Müge :)SevgilerDerya

  4. >Herkese merhaba,Sizler yorum yazdıkça o kadar keyifleniyorum ki anlatamam..O zaman sadece yazmadığımı , iletişim halinde olduğumuzu, yaptığım şeyin karşılıklı olduğunu anlıyorum.Hepinize teşekkür ederim, ziyaretleriniz için :)Ayşegülcüm, valla o kadar keyif alıyorum ki yaparken daha çok gidecek yolum olmasına rağmen onlar benim olduğu için ayrı güzel geliyorlar bana da :)Senin de aynı şeyleri hissedeğine eminim.Sadece başla yeter :)Nükhet, teşekkür ediyorum güzel yorumun için..Sinemcim, ölçülere tam riayet edince ve pudra şekerin de güzel ve inceyse sonucun mükemmel olmaması işten bile değil.Hemen yap, müthiş bir keyif :)Elif, sana da teşekkür ederim hiç beni yanlız bırakmıyorsun, sağol…Selda’cım, Quick and Easy Party Cakes yanlış hatırlamıyorsam 23-24 € gibi bir şeye maloldu kargoyla..Türkiyede bu kitapların çoğu yok.Sadece büyük Remzi Kitapevlerinde birkaçı varmış, onu da Burcu’dan öğrendim..Hemen gidip bakıcam..Derya,Beni ne kadar mutlu ettin anlatamam.İstediğim bu işte..Tecrübelerimin birilerince değerlendirilmesi kullanılması…Süper ve çok anlamlı bir hediye olmuş, ellerine sağlık..Ziyaretin için çok teşekkür ediyorum..Hepinize tekrar tekrar teşekkürler..

  5. >Çok teşekkürler Müge;Evet dediğim kitap oydu.Eğer o kitabıda İstanbul’da görürsen yeri ve fiyatı konusunda benide bilgilendirebilirmisin. Ailem İstanbulda onlara aldırtacağım. Malesef İzmirde o kadar büyük kitapçı yok :(seldaercan.blogcu.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s