>50 KİŞİLİK NİŞAN PASTASI

>Yeniden beraberiz.. Blogspotlara erişim yasağı kaldırıldı.
İlk duyduğumda sanki beni yasaklamışlar gibi hissettim. Sık sık dile getirdiğimiz gibi, bloglarımızın hayatımızdaki yeri ve önemini böyle üzücü ve can sıkıcı bir şeyle yetit etmek istemezdim ama en azından şu anda tekrar özgür olduğumuz için mutluyum.

Bu mutluluğu bir pasta ile kutlayalım istedim.

Geçen cumartesi yaptığım bir siparişi sizlerle paylaşmak istiyorum. Yaparken çok keyif aldığım, bitince de severek seyrettiğim bir pasta oldu bu.

50 kişilik çift katlı, sade pandispanya, sütlü – bitter çikolatalı ganaj ve muzlu olarak hazırladığım pasta evde kutlanan bir nişan törenini süsledi.

Hayatlarında yeni bir adım atan çifte buradan tekrar tebriklerimi iletiyorum.


Yemekbahane’de kalın..
Not : Bekleyenler var biliyorum 🙂 – Pırasalı Börek bir sonraki tarifte geliyor 🙂
Afiyetle,
Reklamlar

>HEPİMİZ ŞOKTAYIZ ! BLOGSPOT KAPATILDI !

>Cumartesi herkese kulaktan kulağa yayılan kötü bir haber geldi bana. Blogger, blogspot Türkiye’de mahkeme kararı gereği aynı Youtube gibi yasaklı siteler arasına girmiş ve .blogspot.com uzantılı herhangi bir kişisel bloga girdiğiniz zaman karşınıza kırmızı puntolarla kocaman yazılmış bir uyarı çıkıyor…

BU SİTEYE GİRİŞ YASAKTIR!
Okumanın, düşünmenin, yazmanın, kendini ifade etmenin, paylaşmanın, öğrenmenin, öğretmenin yasağını koymuşlar..Niye ? Kimbilir niye ? Belki bir iki kişi kötü şeyler yazdığı, çizdiği içindir..Bilinmez..Ama ne olduysa cezası hepimizin borcu olmuş.Yani şu anda, pasta yapmaktan, börek tarifi vermekten, kitap önermekten, gezdiğimiz yerleri anlatmaktan mahkeme kararı gereği üzerimize bir siyah bant çekildi.
Şu anda nasıl mı yazıyorum ? Bir sürü farklı proxyden giriş aslında var. Yani yolunuzu yerli proxylerden çıkarıp yabancılara çevirdiğinizde hiçbirşey olmamış gibi devam edebiliyorsunuz.
Ama bu bir çözüm mü? Hayır, bence değil.. Çözüm, özgür platformlarımızın özgürce her yerden erişime açılması..
Bu yasağı şahsım adına kınıyorum !

HEPİMİZ ŞOKTAYIZ ! BLOGSPOT KAPATILDI !

Cumartesi herkese kulaktan kulağa yayılan kötü bir haber geldi bana. Blogger, blogspot Türkiye’de mahkeme kararı gereği aynı Youtube gibi yasaklı siteler arasına girmiş ve .blogspot.com uzantılı herhangi bir kişisel bloga girdiğiniz zaman karşınıza kırmızı puntolarla kocaman yazılmış bir uyarı çıkıyor…

BU SİTEYE GİRİŞ YASAKTIR!
Okumanın, düşünmenin, yazmanın, kendini ifade etmenin, paylaşmanın, öğrenmenin, öğretmenin yasağını koymuşlar..Niye ? Kimbilir niye ? Belki bir iki kişi kötü şeyler yazdığı, çizdiği içindir..Bilinmez..Ama ne olduysa cezası hepimizin borcu olmuş.Yani şu anda, pasta yapmaktan, börek tarifi vermekten, kitap önermekten, gezdiğimiz yerleri anlatmaktan mahkeme kararı gereği üzerimize bir siyah bant çekildi.
Şu anda nasıl mı yazıyorum ? Bir sürü farklı proxyden giriş aslında var. Yani yolunuzu yerli proxylerden çıkarıp yabancılara çevirdiğinizde hiçbirşey olmamış gibi devam edebiliyorsunuz.
Ama bu bir çözüm mü? Hayır, bence değil.. Çözüm, özgür platformlarımızın özgürce her yerden erişime açılması..
Bu yasağı şahsım adına kınıyorum !

>SUSAM SOKAĞI – ELMO PASTASI

>Pasta yapmayı çok seviyorum gerçekten de. Pasta yapmayı sevişimin altında bir çok neden var. Çoğunu aslında biliyorsunuz, sık sık bahsediyorum.

Kendime vakit ayırmak, ev-iş düzeneğinin arasında kendim için zaman dilimi yaratmak, mutfakta vakit geçirmek, renklere can vermek, bir şeyleri yaratıyor olmak, zihnimi boşaltmak, birilerini mutlu etmek… ve daha bunun gibi sayılabilecek nice şey.


Ama bir şey daha ilave etmek lazım bunlara.O da pasta yapmanın kültürümü arttırdığı. Nasıl mı? Ben susam sokağı ile büyümüş bir nesildenim aslında.Kurabiye canavarı, minik kuş hepsi televizyonun tek bilemedin 2-3 kanallı dönemlerinde ekranın karşısına mıhlandığımız sevimli karakterlerindendi. Ama “Elmo” neymiş onu bu pasta sayesinde öğrendim.Neymiş, pasta yapmak bana yeni bilgiler de katıyormuş, bu bir gerçek.

Merve Hanım, bir yaşına basacak oğlu için üzerinde “Elmo” karakterinin bulunduğu bir pasta istediğinde tabii ki adresim hemen Google oldu.. Valla google yokken napıyormuşuz hep düşünüyorum 🙂

Elmo’nun bir resmini bastım ve kafamda bu pasta nasıl olsun diye düşünürken, bu model canlandı gözümde.

Bu pasta ile ayrıca Sevgili Ayşe’nin yine başarı ile evsahipliği yaptığı Şeker Hamuru Ye #38 etkinliğine katılıyorum.

Pastanın yapımı için buradaki tarifi kullanabilirsiniz.

İki adet pandispanya – 23 cm & 16 cm
23 cm için 6 yumurtalı tarif uygulanır.
16 cm için yumurta sayısı 5’e düşürülerek pişirilir.
Arasına 750 gr çikolata + 600 ml krema ‘lı ganaj
Bu pasta damla çikolatalı yapıldı.

Afiyetle,

SUSAM SOKAĞI – ELMO PASTASI

Pasta yapmayı çok seviyorum gerçekten de. Pasta yapmayı sevişimin altında bir çok neden var. Çoğunu aslında biliyorsunuz, sık sık bahsediyorum.

Kendime vakit ayırmak, ev-iş düzeneğinin arasında kendim için zaman dilimi yaratmak, mutfakta vakit geçirmek, renklere can vermek, bir şeyleri yaratıyor olmak, zihnimi boşaltmak, birilerini mutlu etmek… ve daha bunun gibi sayılabilecek nice şey.


Ama bir şey daha ilave etmek lazım bunlara.O da pasta yapmanın kültürümü arttırdığı. Nasıl mı? Ben susam sokağı ile büyümüş bir nesildenim aslında.Kurabiye canavarı, minik kuş hepsi televizyonun tek bilemedin 2-3 kanallı dönemlerinde ekranın karşısına mıhlandığımız sevimli karakterlerindendi. Ama “Elmo” neymiş onu bu pasta sayesinde öğrendim.Neymiş, pasta yapmak bana yeni bilgiler de katıyormuş, bu bir gerçek.

Merve Hanım, bir yaşına basacak oğlu için üzerinde “Elmo” karakterinin bulunduğu bir pasta istediğinde tabii ki adresim hemen Google oldu.. Valla google yokken napıyormuşuz hep düşünüyorum 🙂

Elmo’nun bir resmini bastım ve kafamda bu pasta nasıl olsun diye düşünürken, bu model canlandı gözümde.

Bu pasta ile ayrıca Sevgili Ayşe’nin yine başarı ile evsahipliği yaptığı Şeker Hamuru Ye #38 etkinliğine katılıyorum.

Pastanın yapımı için buradaki tarifi kullanabilirsiniz.

İki adet pandispanya – 23 cm & 16 cm
23 cm için 6 yumurtalı tarif uygulanır.
16 cm için yumurta sayısı 5’e düşürülerek pişirilir.
Arasına 750 gr çikolata + 600 ml krema ‘lı ganaj
Bu pasta damla çikolatalı yapıldı.

Afiyetle,

>ŞAM TATLISI

> Hünerli bir bayanın ellerinden gördüm ilk bu tatlının tarifini. Koca yaz geçti ben kaç sefer yaptım, kaç sefer fotoğrafını çektim bilmiyorum bile. Özellikle yazlıkta şerbetli tatlı düşkünü delikanlımız Mutlu için ilk denememi yaptığımda bu tatlı tutar, tarif defterinde alması gereken yeri ve önemi alır diye kanaat getirdim.

Tarifini burada da okuyabileceğiniz tatlımızın yapılışını kayıtlarda kalması adına bir de ben yazayım. Ben şerbet oranı ile yaptıkça oynadım. Bu sayfaya yazacağım benim yaptığım şerbet ölçüsü olacak.

Malzemeler:

Kek için:

  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Süslemek için : Badem

Şerbet:

  • 2 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu

Kek malzemelerini bir kapta koyu bir kıvam alana kadar karıştırın. Pişireceğiniz borcamı iyice margarinle yağlayın. Hazırladığınız karışımı borcamınıza dökün. Kaşığın tersi ile üzerini düzeltin ve bademleri hamurun üzerine bir kaç sıra olacak şekilde dizin.Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında yaklaşık 30-40 dk kadar üzeri kızarana kadar pişirin.

Kek pişerken şerbet için su ve şekeri, şeker iyice eriyene kadar karıştırarak pişirin.Kaynamaya başlayınca limon suyunu ilave edin ve bir taşım kaynatıp ocağın altını söndürün, ılınmaya bırakın.

Kek pişince şerbeti yavaşça (birden hepsini dökmeyin) üzerine yedirin. Şerbeti kaldırmaya devam ettiği sürece şerbetten ilave edin. Şerbetleme işlemi bitince üzerini kapatıp, minimum 3-4 saat bekletin. Vanilyalı dondurma ile servis yapabilirsiniz.

Afiyetle,

ŞAM TATLISI

Hünerli bir bayanın ellerinden gördüm ilk bu tatlının tarifini. Koca yaz geçti ben kaç sefer yaptım, kaç sefer fotoğrafını çektim bilmiyorum bile. Özellikle yazlıkta şerbetli tatlı düşkünü delikanlımız Mutlu için ilk denememi yaptığımda bu tatlı tutar, tarif defterinde alması gereken yeri ve önemi alır diye kanaat getirdim.

Tarifini burada da okuyabileceğiniz tatlımızın yapılışını kayıtlarda kalması adına bir de ben yazayım. Ben şerbet oranı ile yaptıkça oynadım. Bu sayfaya yazacağım benim yaptığım şerbet ölçüsü olacak.

Malzemeler:

Kek için:

  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Süslemek için : Badem

Şerbet:

  • 2 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu

Kek malzemelerini bir kapta koyu bir kıvam alana kadar karıştırın. Pişireceğiniz borcamı iyice margarinle yağlayın. Hazırladığınız karışımı borcamınıza dökün. Kaşığın tersi ile üzerini düzeltin ve bademleri hamurun üzerine bir kaç sıra olacak şekilde dizin.Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında yaklaşık 30-40 dk kadar üzeri kızarana kadar pişirin.

Kek pişerken şerbet için su ve şekeri, şeker iyice eriyene kadar karıştırarak pişirin.Kaynamaya başlayınca limon suyunu ilave edin ve bir taşım kaynatıp ocağın altını söndürün, ılınmaya bırakın.

Kek pişince şerbeti yavaşça (birden hepsini dökmeyin) üzerine yedirin. Şerbeti kaldırmaya devam ettiği sürece şerbetten ilave edin. Şerbetleme işlemi bitince üzerini kapatıp, minimum 3-4 saat bekletin. Vanilyalı dondurma ile servis yapabilirsiniz.

Afiyetle,