>O SOFRADAN BU SOFRAYA SEFAM & EKŞİLİ KÖFTE

>Ohh benimki de hayat valla. Bütün haftasonu evde bir bardak su içmeden, o sofra senin bu sofra benim gezdim. Hepsini de malum pilates dersinden sonra yaptım yani sonuç olarak şu çıkarımım bulunuyor “Bu hafta tüm eğilmeler, doğrulmalar, kıvrılmalar ve de yamulmalar boşa gitti, yalan oldu” 🙂
Ama ne yapayım siz söyleyin ?

Şu sofraya ne yapılabilir ? (Şimdi tabureleri croplamadım diye Müge bana kızacak!!!)
Yani blog camiasının duayenlerinden birinin evinde çaya davetlisiniz ve yok kusura bakma az önce kocaman bir topla haşır neşir atladık zıpladık ondan yiyemem mi diyecektim? Niye diyecek mişim canım, ohhh afiyetle yedim hepsinden 🙂 Hem de kaç tur 🙂


Adaş şekerim birbirinden nefis mamalarıyla bizi hem ağırladı hem de yolluk yapıp evde de devam etmemizi sağladı 🙂

Neler yoktu ki , patlıcanlı harika kıtırlıkta bir poğaça, kabak salatası, makarna salatası, sosyete mantısı (Cumartesi gecesi misafirlikten döndüğümüzde saat 03:00’de (gecenin üçü yani) Engin’in karnı acıkıp sana ne yolladı bak Müge diye ona da yedirdim, mutluluktan uçuyordu zavallıcık) , havuçlu kek, profiterol ve Yasemin’in müthiş aşuresi. Hepsinden şimdi de olsa yerim valla, hiç pişman değilim 🙂

Müge’den çıktım eve döndüm bu sefer de komşucum aradı, bugün yemekler benden diye 🙂 Bana bak, ekmek elden su gölden hayatıma tam gaz devam 🙂 Lahana dolmaları, kabak tatlıları, makarnalar , salatalar ohh ohh… Güya akşam yemek yemem diyordum kendime 🙂

Okeyler oynandı, filmler seyredildi… Çerezler, meyveler, pörtletilmiş (patlamış yani) mısırlar (haa bu mısır pörtleklerini ben yaptım sahi, mikroldalganın tuşuna basmışım!)

Gecenin bir körü eve gidip yatıldı ve sabah itina ile kalkılıp bu sefer de aşağıdaki sofraya ulaşmak adına yola çıkıldı 🙂 Okey sofrasından kalkarken davet edildiğimiz kahvaltı sofrasına vardığımızda sanki o yemekleri yiyen biz değildik valla. Aynı başarılı yaklaşımla bu sofraya da gereken ilgiyi gösterdik.

Bak yaptığım bir işi daha tespit ettim, ekmek makinasını kurmuşum 🙂 Cevizli ekmekler bendendi efendim 🙂

Dün akşam yemeğini yine komşucumlarla dışarıdan balık söylemek suretiyle kapatınca şu Müge kardeşinizin haftasonu özeti budur: Biz yedik Allah arttırsın, sofrayı kuran kaldırsın 🙂

Tembellik hatsafhada olunca bu hafta üretim sıfır düzeyindeydi. (Ekmek ve pörtlemiş mısırları saymazsak tabii)

O nedenle fotoğrafı çekilmiş eski bir tarifi paylaşacağım bugün sizlerle..

Sizi bilmem ama ben bu yemek diyim çorba mı diyim neyse işte Ekşili Köfteye bayılırım, hatta bayılır ayılır üzerine tekrar bayılırım 🙂


Yapılışı bence çok zor değil, köfteleri ufak ufak yuvarlarken hem kendimi yöresel bir şey yapıyormuşum hissine kapılıyorum, havaya sokuyor beni yanii 🙂

Malzemeler:

  • 250 gr yağsız dana kıyma
  • 2 yemek kaşığı yıkanmış pirinç
  • 1 adet orta boy soğan
  • tuz – karabiber
  • un (köfteleri yuvarlamak için)
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1,5 litre su
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 adet limon
  • 1 adet yumurta (sadece sarısı)
  • Sosu için tereyağ – kırmızı biber

Soğanı rendenin küçük tarafı ile rendeliyoruz. Kıyma, soğan, pirinç, tuz ve karabiberi bir kasede yoğuruyoruz. Hazırladığımız harçtan ufak ufak parçalar alıp yuvarlayıp un koyduğumuz bir tabak ya da tepsiye koyuyoruz. Tüm kıyma harcı bitene kadar aynı işlemi tekrarlıyoruz. Tepsiye koyduğumuz köfteciklerin heryerini tepsiyi sallayarak una buluyoruz. Daha sonra başka bir kaseye alarak un fazlalığından kurtarıyoruz.

1 yemek kaşığı tereyağını eritip 2 yemek kaşığı un ilave ederek kavuruyoruz. Unun kokusu çıkınca üzerine suyu ilave ediyoruz. Su kaynamaya başladığında köfteleri atıp zedelemeden karıştırıyoruz. Limonu sıkıp yumurtanın sarısına ilave ediyoruz ve çırpıyoruz. Hazırladığımız bu terbiyenin üzerine kaynayan sudan biraz alarak karıştırıyoruz. (Bu kesilmesini engelleyen hareket olacak) Köfteler pişince (pirinçleri şişecek ve bunu görebileceksiniz) terbiyeyi tencereye ilave ederek karıştırıyoruz. Bu aşamada tekrar tuz kontrolü yapılıp, zevke göre eklenebilir.

Kıvamı koyulaşan yemeğimizi bir taşım daha kaynatıp ocağın altını söndürüyoruz.

Sos için tereyağını kızdırıp kırmızıbiber ilave ediyoruz. Servis esnasında bu sosu döküyoruz.

Afiyetle,

Not : Acaba bu haftasonu nereye gitsek :))

9 thoughts on “>O SOFRADAN BU SOFRAYA SEFAM & EKŞİLİ KÖFTE

  1. >:D:D tam bana gore bi hafta sonu, yee yee yeee yat :D:D ammaaannnn 🙂 bakalim benden sonrada bunu diyebilecekmisin, ben size diyeet hazirlencem, bole tombullar biraraya gelmisiz, sole haslanmis brokoli bir demet maydanoz iste menu :D:D bide bugday cimi suyu :)) detookksss 😛

  2. >Adaş Şekerim;Hani bazı yazılar vardır, yaptıklarını yazar insanlar, okurken yorulursun ve Allah sabır versin valla ben okurken yoruldum, bu insan nasıl yapmış dersin..İşte senin yazını okurken bu duygunun tam tersini hissettim.Okudukça dinlendim, inan :)Kendimi senin yerine koydum, önce spor, sonra dostlar, keyifli sohbet, yeme içme ooohhhSüper, süper…En kısa zamanda böyle bir hafta sonu için darısı başıma diyorum :)Öpüldün çok çok.

  3. >Vallahi öyle, Allah onları başımdan da çevremden de eksik etmesin. Marifetli insanlara bayılırım :)Yaso Hanım, bir kere brokoli yemem, maydanoz sevmem, buğday çimi suyu bu menüye uymaz, çok hafif bir menü seçmişsiniz derim sana 4 puan veririm o da emeğe saygımdan 🙂 Haberin olsun … Bak ben rahata alıştım ona göre, şimdiden başla hazırlanmaya. Hem sen her hafta kitaplarından yeni bir şey denemeyecek miydin.. Al sana denek ,alasını mı bulacaksın :)Adaş şekerim,Fiziksel olarak dingin bir haftasonuydu ama çok yediğim için sanırım kendimi bezgin hissediyorum:) Ama ağırlıklı olarak sende yediğim için bu bezginliğimin sebebi sensin 🙂

  4. >sofralar müthiş iştah kabartıcı afiyet olsun yağ olmasın diyelim:))ekşili köfteyi bende çok severim ellerinize sağlık sevgiler….

  5. >Menüler de sofralar da birbirinden güzel olunca insan yemez de ne yapar???Afiyet bal şeker olsun.Önümüzdeki haftasonu da Aydın’a beklerim uzak demezseniz.:))Annemin spesiyalidir bu çorba.Ellerine sağlık Mügeciğim.Sevgiler…

  6. >s.a.elinize sağlık harika olmuş,yediğimiz içtiğimiz kullandığımız her ürünün boykot kapsamında olmamasına dikkat edelim inş.Filistinli kardeşlerimiz herşeyleriyle bizler de malımızla.paramızla sınanıyoruz,Rabbim bizleri bu imtihandan başarıyla geçenlerden eylesin(amin),O’na emanet olun,sevgilerimle…

  7. >En azından tüm hoplamalar, zıplamalar bu kadar güzel yemeği mideye indirdiğin için sana yaradı:)))Yani yaktıklarını geri aldın ama ya yakamasaydın değğil mi? Ben hep bardağın dolu tarafını görmeye çalışırım da :)))Üzüzlme ne yapalım yemişsin işte oohhh afiyet bal şeker olsun!!!Hem zaten o sofradakiler varken yememek Çin işkencesi gibi bir şey; isan hiç kendine işkence çektirir mi değil mi?Sevgiler,Evren

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s