>DAMLA ÇİKOLATALI BİSKÜVİ

>

Yeni fotoğraf makinası aldığımdan beri hemen hemen hiç diğer makinayla bir şey çekmiyordum. Dolayısıyla son yaptığım tüm pastalar, kalabalık misafir grubum için hazırlıklarım, herşey o makinamda.Ancak kart okuyucum bozulduğu için makinada kalmaya malesef devam ediyor:(
Ben de çareyi eskisine göz atmakta buldum.Yazmadığım bir şeyler var mı diye bakınca bu bisküvilerin fotoğrafına denk geldim.
Evde keyifle yapabileceğiniz bu tarifi isterseniz benim gibi damla çikolata isterseniz kuru meyve ya da fındık-ceviz gibi yemişlerle çeşitlendirebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 125 gr margarin – oda ısısında (Sana Hamurişi kullandım)
  • 2/3 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı un (daha alırsa, ilave edilebilir)
  • damla çikolata

Çikolata hariç tüm malzemeleri yoğurup, son aşamada çikolatayı da ekliyoruz. Merdane ile hamuru 1 cm’e yakın kalınlıkta açıp kalıpla ya da kalıp yoksa çay bardağı ile keserek yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz.

Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Afiyetle,

>BESLENME VE LEZZETTE BİR DEVRİM – ActiFry

>Tefal’in kafamdaki mottosu hiç değişmez, TEFAL..Sen Herşeyi Düşünürsün ! Hakikaten de öyle ama. Pratiklik konsepti ile mutfakların vazgeçilmezi ve öncüsü olan Tefal, son dönemin trendi sağlıklı, besleyici ve lezzetli çizgisindeki ürünleri ile hayatımızda olmaya devam ediyor.

Şimdi size bir soru soruyorum:
1 kg patatesi kızartmak için ne kadar yağ kullanmak gerekir?
a) 1 lt

b) 2 su bardağı

c) Fritözümde geçen haftadan kalan yağ vardı, onu kullanırım

d) Hiç biri

Evet cevaplar ….

Cevap “d” .. Çünkü cevap burada yazmıyor..

Bir kaşık yağ ile bir kilo patatesi kızartabilirsiniz desem, bu size inandırıcı gelir mi?

Gelmediyse , inanın ..Çünkü ben gözlerimle gördüm, ellerimle yaptım, afiyetle de yedim.

Actifry mucizesi ile Whirlpool Mutfak Sanatları Akademisi’nde Tefal’in organize ettiği müthiş bir organizasyon ile tanıştık.

Şefimiz Mehmet Bey liderliğinde birbirinden lezzetli dört tarif uyguladık.
  • Patates Kızartması
  • Çoban Kavurma
  • Muska Böreği
  • Kabak Tatlısı

Herbirini sadece Actifry’ı kullanarak pişirdik. Çok az yağ kullanarak, pratik ve sağlıklı bir şekilde bir çok tarif için kullanabileceğimiz Actifry’ın temizliğinin de ne derece kolay olduğunu bizzat tatbik ederek öğrenme fırsatımız oldu.

Yani biz sadece doğradık ve ActiFry’a teslim ettik 🙂 Gerisini o halletti diyebilirim 🙂

Bize afiyetle yemesi kaldı.

Bu günün sonrasında yüzümüzün aldığı şekil işte bu resimde gayet net 🙂

Teşekkürler Tefal.. Sen hala herşeyi düşünmeye devam ediyorsun!

Fotoğraflar için Hünerli Beyefendi’ye kucak dolusu teşekkürler!!

>EV YAPIMI – EVDE NE VARSA PİZZASI

> Günlerden pazar, dışarısı soğuk. Canınız hiç dışarıya çıkmak istemiyor ama bir yandan da şöyle fastfood tarzı bir şeylerle keyif yapmak istiyorsunuz. Buzdolabında belki sebze belki başka bir yemek çeşidi var ama aklınız pizzada, hamburgerde 🙂
Yok canım demeyin, ben hiç böyle hissetmem demeyin..Yemezler:)
Valla sizi bilmem, şu yukarıdaki tarifi gönlümün derinliklerinden yazdım, zira benim başıma sıkça geliyor:)
Misafirlikteydik.Didi’lerde ev keyfi yapıyoruz. Biz dedikodudayız, adamlar vu vuuu uçak uçuruyor. Meliko ders çalışıyor. Dışarısı soğuk. Adamlar acıktı. Ne yesek, sipariş mi versek.Dışarı mı çıksak falan filan derken. Dedim Didi, var mı mayan, unun, sütün.. Başka neyin var? Açtık dolabı.Tespitler yerinde. Eee ne duruyoruz.. türkü gibi oldu.. PİZZA YAPSANA .. PİZZA YAPSANA 🙂
Baş kalfa Didi malzemeleri verdi, ben oracıkta yoğurdum.Tepsiye azcık yağ sürüp hamuru döşedim. Üzerine de aşağıda yazacağım sostan koyduk. Didi doğradı, ben serptim.Evde ne varsa pizzası oldu 🙂
Ne demişler el çabukluğunda marifet..Vu vuuuu uçak uçuran adamlar hanımları ile gurur duydu:) Meliko yuppi dedi..Yanına da bir kocaman salata.Afiyetle yedik.
Buyrun pizzanın hamuru ve sosunun tarifi. Üzerine artık Allah ne verdiyse, o size kalmış:)

Hamur:

  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket yaş maya
  • 1 çay bardağından az sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı ılık su
  • 4 su bardağı un (kıvam önemli, ununa göre değişir, ele yapışmayacak şekilde olması gerekir)

Hamurunu yoğurmak için 1 bardak sütü kaynatmadan hafifçe ocakta ısıtıyoruz. Elimizi yakmayacak kıvama gelince mayayı sütle karıştırıp iyice eritiyoruz. Unu çukur bir kaba eleyip ortasını havuz gibi açıyoruz. Ortasına erittiğimiz mayayı, sıvıyağı, ılık suyu, şeker ve tuzu ekleyip fazla mıncıklamadan hamuru yoğurmaya başlıyoruz.

Kıvamını bulan hamurun üzerini örtüp, mayalanmaya bırakıyoruz. (Hızlı işlem için kalorifer üzerini öneririm)

Hamur mayalanırken biz sosunu hazırlıyoruz.

Sos:

  • 3-4 adet domates
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası
  • Varsa 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • sıcak su
  • ketçap (tatlı bir tat veriyor)
  • karabiber-tuz-kekik
  • rende parmesan (yoksa kullanılmayabilir)

Domatesleri rendeleyip sosu yapacağımız tencereye alıyoruz. Zeytinyağını da ilave edip domatesleri pişirmeye başlıyoruz. Salçaları ekliyoruz. Biraz ketçap ilave ediyoruz. Baharatlarını katıp bir miktar sıcak su ile sulandırıyoruz. Son olarak parmesanı ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.

Hamurumuz mayalanınca tepsiyi yağlayıp hamuru döşüyoruz. Üzerine hazırladığımız sosu yayıyoruz. Sosun üzerine bolca rendelenmiş kaşar peynir serpiyoruz ve ne malzeme varsa pizzamızı oluşturuyoruz.

Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kenarları kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkartmadan evvel hamuru kontrol etmekte fayda var.

Keyifle ve afiyetle,

>PAÇANGA BÖREĞİ

>

Yılbaşı sofrasından vermek istediğim tarifleri henüz tamamlayamadım. Araya başka tarifler, konular girince baktım hepsi kalmış. O nedenle bugün Paçanga Böreğini yazmaya karar verdim. Aslında elimde yine çok konu biriktirecek bir durum söz konusu oldu. Cumartesi günü 18 kişilik bir çay davetim vardı ve haliyle yine mamalar pişirildi 🙂 Ama onlar sırasını beklesin, bugünün konusu Paçanga Böreği.

Herkesin ayrı bir stili olabilir, kimi direk kızartır, kimi galeta ununa bular kızartır, kimi içine sadece kaşar-pastırma koyar gibi gibi…

Bu benim tarzım 🙂 Fırında ve içinde domates-biber de var:)

Malzemeler: 8 adet için

  • 2 yufka
  • 8 dilim kaşar peynir (taze kaşar)
  • 8 dilim pastırma (eğer daha bol malzemeli seviyorsanız arttırabilirsiniz)
  • 8 dilim domates
  • 8 dilim biber (ince uzun doğranmış biber dilimleri)
  • sıvıyağ (yufkaların arasına sürmek için)
  • 1 adet yumurtanın sarısı

Birinci yufkayı tezgahımıza seriyoruz. Üzerine bir fırça yardımı ile sıvıyağ sürüyoruz. İkinci yufkanın da üzerine sıvıyağ sürüp, önce dikey ortadan ikiye sonra yatay ortadan kesiyoruz. Bir de çapraz olarak sağdan ve soldan keserek yufkayı 8 eşit parçaya bölüyoruz.

Elde ettiğimiz üçgenlerden alıp geniş kenarına kaşar peynir, pastırma, domates ve biber koyup kalın sigara böreği şeklinde sarıyoruz. Diğer dilimlere de aynı işlemi yapıyoruz.

Yağlanmış tepsiye börekleri dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz. Önceden 180 derece ısıttığımız fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Ne zamandır film önerisinde bulunmamışım.. Malum Prison Break ile meşguldüm 🙂 Uykusuz kala kala 4. sezonu da bitirince artık filmlerime geri dönebildim.

İşte seyrettiğim son 3 film.

Ghosttown – Kafa yormayan bir Holywood filmi, kendine dönük yaşayan bir adamın bir kaza sonucu ölen kişileri görebilmesi ile hayatının nasıl değiştiğini anlatıyor.

Avustralya – Tam 3 günde seyrettim 🙂 Uzun ama güzel bir film. Nicole Kidman’ı görmek bile yetti..Harika bir kadın bence. İngiltere’den kocasının arazisi için Avutralya’ya gelen bir leydinin Avustralya’nın yerli hayatına alışması ve orada yaşadığı aşkı konu alıyor.

Veee… Slumdog Millionaire … Oscar almış ama seyredilebilen nadir filmlerden bence. Nedense bu ödül alan filmleri fazla ağır ya da sanatsal buluyorum ben. Örneğin Üç Maymun’da içim şişti diyebilirim. Ama bu filmi görmeniz lazım. Kader, şans, yaşanmışlıklar ve aşk … Milyoner olmaya yetecek mi? Çok başarılı ve ödülü gerçekten hak etmiş..

Benden yine bu kadar..

Afiyetle kalın,

>BİR KURABİYE ATÖLYESİ DAHA

>Bildiklerini aktarmak gerçekten çok keyifli. Bunu her kurs esnasında bir kez daha anlıyorum. Bazen herkes elinde bir şeylerle uğraşırken şöyle geriye çekilip onları seyrediyorum ve o anın tadına varıyorum diyebilirim. İçimdeki amatör sevgi ile kendimce bildiğim az da olsa bir kaç şeyi başkalarına aktardığım bir başka atölye çalışması daha yaptık bu hafta içinde.

Hem kurabiye yapıyor hem de bu sayede hayırlı işlere vesile oluyoruz .Mevcut kurslara kıyasla çok cüzzi bir rakama düzenlediğimiz bu kursların gelirini bir hayır işine aktarıyoruz. Ayrıca yaptığımız kurabiyeleri de ertesi gün çay saatinde satışa çıkartıyor , onun gelirini de bu yönde kullanıyoruz.

Yani bizim kurs bir taşla iki kuş vuruyor 🙂 O rengarenk insana neşe veren kurabiyelerin de böyle güzel misyonlara vesile olması çok uygun diye düşünüyorum.

Lafı çok uzatmayacağım , renklerin dünyasından bazı karelerle son vereceğim yazıma. Atölye çalışmamız esnasında yaptığımız kurabiyelerden birkaç fotoğrafla..


Bir ara defile çıkaracak seviyede kıyafetimiz oldu gerçekten 🙂 Hamile kıyafeti benden:)



Sarışınlar, kumrallar.. Kızlarımız da pek şirin 🙂

Afiyetle kalın,

>BANANA CRUMB MUFFIN – NAMI DİĞER MUZLU ÇITIR MUFFİN

>

Yani ne diyim. Crumb desen olmaz. Crumb = kırıntı .. Yakışmadı. Çıtır diyim en iyisi. Çünkü cidden çıtırdı. Üzeri çıtır çıtır, kendisi yumuşacık, mis gibi muz kokan, pratik mi pratik bu tarif allrecipes.com’dan..

Misafirlerim için hazırlanırken araştırmalarım esnasında tarifi okuyunca hoşuma gitti, denedim.

Sonuç son derece başarılı..

Malzemeler: (yaklaşık 12 adet)

** cup yerine kendinize bir bardak ya da fincanı baz alırsanız aynı sonucu yakalarsınız.

  • 1,5 cup un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 tane ezilmiş muz
  • 3/4 cup toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1/3 cup eritilmiş margarin

Üzeri için:

  • 1/3 cup esmer şeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 yemek kaşığı margarin

Fırını 190 derecede ısıtıyoruz. Muffin kalıplarının içine kağıtları yerleştirip hazırlıyoruz.

Bir kasede yumurta, ezilmiş muz , toz şeker ve eritilmiş margarini çırpıyoruz ve bu karışıma un ve kabartma tozunu ilave edip karıştırıyoruz.

Bu karışımı muffin kağıtlarına paylaştırıyoruz.

Üzeri için başka bir kasede margarin, esmer şeker, tarçın ve unu karıştırıyoruz. (Parmak ucunuzla yoğurabilirsiniz)

Bunu kalıplara döktüğünüz kek harcının üzerine serpiştirerek paylaştırıyoruz.

Yaklaşık 20-25 dk kadar pişiriyoruz. Kürdan ile kontrol edip fırından alıyoruz.

Afiyetle,

>GÜMÜŞ-BEYAZ KOMBİNLİ NİŞAN PASTASI

> Nişan pastası yapmak çok zevkli oluyor. Bir kere çok anlamlı. Yeni bir hayata yeni bir adım atılan güzel bir tören.Kendi nişanım geliyor hep aklıma yaparken :)Ne kadar heyecanlı olduğumuzu hatırlıyorum.Düğünümüzde bu kadar heyecanlanmamıştık diyebilirim.

Bu modeli daha önce yaptığım bir pastada beğenen Sevgili Işık için hazırladım. Pastayı Işık’ın diğer siparişinde de olduğu gibi çikolatalı-portakallı yaptım. Çikolata ve portakal pastada gerçekten çok iyi sonuç veriyor, denemenizi tavsiye ederim.