BEBEKLE TATİL HAZIRLIĞI

Bebeği hatta bir iki demeden tüm çocukları ile sürekli tatile giden ve hatta, dağ bayır, dere orman demeden gezen tüm kadınlara saygım sonsuz. Bunlardan biri de çok yakın bir arkadaşım üstelik. Pınarcığım, Aras’tan küçük İpek böceğini sırtına, Cancağızını da eline takıp orası burası gezerken ben sadece kocaman bir AHHHHHH çeker dururum, yazdıklarını keyifle okur, nasıl yaptığının sırrını çözmeye çalışırım satır aralarında.
İşin sırrını hala çözemedim, dünya görüşü mü, su akar yolunu bulur felsefesi mi, pratiklik mi bilmiyorum ama bende bir sorun olduğunu tescillemeye lüzum yok, ondan eminim.
Aras ile daha doğduğunun ilk ayında yola revan olduk (Hürremcilik fenaaa) 🙂
Yazlığa 4 aylığına taşındığımız günü asla unutmayacağım. Bir minibüs eşya ile gitmiştim. Engin o gün benim hasta olduğuma kanaat getirmişti 🙂
Ama ne yapayım , çocuğun yatağı, küveti,ana kucağı, osu busu .. falan fişman 🙂
Elimde değil, her şartı göz önünde bulundurmak gibi bir adetim var…

 Bu sene Aras ile Ramazan Bayramı’nda ilk kez araba ile uzun yol yapacağımız zaman yine aynı durumdaydım.
Kapının önü bavul … bavul ve bavul doluydu.. Nasıl yapıyorlar, nasıl çocuğu alıp öylece gidiyorlar, ben nerede hata yapıyorum diye düşüne düşüne aynı bavul labirentinde buluverdim kendimi yani hiç bir şey çözümlenmemişti.
En son Sedoş, Efetoş’u alıp gemi ile Yunan Adaları seyahatine gidince “yok” “sorun bende” dedim.. ben bir şeyleri hatalı yapıyorum sanırım.
Peki nedir? Bana lütfen biri bir yol göstersin. Yarın hazırlamam gereken bir bavul var ve liste yaptığımda yine yüreğim kabardı. Beni kesin o uçağa almayacaklar 🙂 Yok zaten Engin o uçağa gitmeden beni arabaya almayacak 🙂

İşte listem : Yorumlarınızı bekliyorum, çıkart dediklerinizi çıkartıcam…

BEZ –  5 NUMARA
BEZ – 6 NUMARA (GECELERI TAKIYORUZ)
PREGOMIN (SUT ALERJISI)
HAZIR MEYVE (YA YEMEZSE ONLEMI)
ONLUK
MILUPA 8 TAHIL
MILUPA 7 TAHIL
KECI PEYNIRI
İLAÇLAR  
SERUM FIZYOLOJIK
OTRIBEBE
DERECE
TERMOS
SULUK
SU TERMOSU
4 ADET BİBERON
KAPAKLI KASE
MAMA KASIGI
GÜNEŞ KREMİ
DENİZ BEZİ 
ŞAPKA
GALETA (SUT ALERJISI)
HIPP BISKUVI (SUT ALERJISI)
INCE BATTANIYE
PELUS BATTANİYE
ŞAMPUAN
BANYO HAVLUSU
TARAK
EMZİK * 3-4 ADET
DENİZ AYAKKABISI
SPOR AYAKKABI
SUDOCREM
ÇÖP TORBASI
DENİZ BORNOZU
KOVA KÜREK OYUNCAK
PUSETİN YAĞMURLUĞU
ISLAK MENDİL
PİJAMA
BODY
UZUN KOLLU BODY
ATLET
MONT
HIRKA
PANTOLON
SORT
TSHIRT

Bu vesile ile hepinize iyi bayramlar diliyorum.. Ayrıca 6 senedir Yemekbahane’yi takip ettiğiniz için de ayrıca teşekkürler .. Artık Yemekbahane 7 yaşında 🙂

Sevgilerimle,

MUZLU FINDIK KITIRLI MUFFIN

Üzerleri hakikaten kıtır kıtır … 

Muzlu Fındık Kıtırlı Muffin
Blogger buluşmalarımız burada yayınlayamasam da aslında son derece düzenle devam ediyor. Birbirinden güzel yiyeceklerle dolu, şık sofralar, şık sunumlarla bezeli olmalarının ötesinde en sevdiğim yanı sohbet kısmı. Bloglar sayesinde tanıdığım ama şimdi de onlarsız yapamadığım bu kadın sürüsü, bir de bebelerle iyice kalabalıklaştı. Her buluşmamız bir kreş tadında, her odada farklı bir yaş grubu ya elinde emzik ya da IPAD  ile oynaşıp duruyorlar 🙂 Geçtiğimiz cumartesi günü Münevver Ablamızda toplandık. Münevver Ablacığım, her zamanki zerafeti ve marifeti ile ağırladı bizleri.
Herkes bir şeyler yaptığı için çok daha fazla seviyorum o buluşmaları. O buluşmalar olmasa ben hiç mutfağa girmeyeceğim neredeyse .Sayesinde vesile oluyor da bir şeyler pişiriyorum.
Bu muffinleri de o buluşmamızda yaptım ilk kez. Tarifi bir arkadaşım verdi, Amerikalı bir tanıdığından almış, cup ölçülerinde olduğu için daha önce denemeye cesaret edemediğini ama yediğinde çok beğendiği bir tarif olduğunu söyledi. Merak etme ben ölçüleri normale çeviririm dedim ve ilk kez ben denedim. Sonuçtan gayet memnun kaldım. Ama sadece bir şey itiraf ediyorum tarifteki şeker ölçüsü gözüme az gözükünce şekeri fazlalaştırdım, yapmasam daha iyi olurmuş. Zira muz zaten tatlı bir meyve olduğu için benim kekler biraz fazla tatlı oldu sanki. O nedenle tarifteki şeker oranına birebirde uymanızı ısrarla tavsiye ediyorum.

Malzemeler (12 adet muffin için)

  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 3 adet büyük olgunlaşmış muz
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı margarin / tereyağ (ben Teremyağ kullandım)
Üzerindeki kıtır için:
  • 1/3 su bardağı esmer toz şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı çekilmiş fındık
  • 1 yemek kaşığı margarin/tereyağ (ben Teremyağ kullandım)
Yapılışı :
  1. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  2. Derin bir kasede ezilmiş muz, toz şeker, yumurta ve margarini mikserle iyice çırpıyoruz.
  3. Başka bir kasede kuru malzemeleri karıştıyoruz.
  4. Muzlu karışıma kuru malzemeleri ilave edip homojen bir karışım elde edene kadar çırpıyoruz.
  5. Muffin kalıplarının içerisine kağıtları yerleştirip, 3/4 seviyede kek harcı ile dolduruyoruz.
  6. Başka bir kasede üzerindeki kıtırı elde etmek için şeker, un, tarçın ve çekilmiş fındığı yağ ile ovuyoruz. Kırıntı halinde olması gerekiyor.
  7. Bu kırıntıyı keklerin üzerine serpiştirip fırına veriyoruz.
  8. Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Kürdan/bıçak ile keklerin içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
Afiyetle & sağlıkla,

MÜRDÜM ERİKLİ & İNCİRLİ TURTA

mürdüm erikli & incirli turta

Geçen hafta gelen misafirlerime genel olarak bilindik bir menü hazırlamıştım, en azından tatlı kısmında yeni bir tarif denemek istedim. Mevsim meyvelerini kullanma fikri ile bu turta çıktı ortaya. Konuklarım beğendiler, umarım sizler de dener ve beğenirsiniz.

Malzemeler:

Turta için

  • 3 su bardağı un ( ~ 400 gr)
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 160 gr soğuk tereyağ
  • 90 gr toz şeker (1 su bardağından 1 parmak az)
  • 2 ufak yumurta
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 8-9 adet mürdüm eriği 
  • 4-5 adet siyah incir (çok yumuşak olmaması önemli, ham gibi ufaklarından seçilmeli)
Üzeri için 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 150 gr tereyağ (oda ısında)
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı :
  1. Derin bir kasede un, kabartma tozu, tereyağ, toz şeker, yumurta ve sütü ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz. (Bu aşamada un ilave etmeniz gerekebilir ekstra olarak, yağınızın durumuna göre)
  2. Bu hamuru streçle sarın ve buzdolabında 1 saat kadar dinlendiriyoruz.
  3. Üzeri için olan malzemeleri de bir kasede bir araya getiriyoruz. Ancak bu toparlanması zor bir hamur olacaktır. Toparlanmaması iyidir, zira kırıntı şeklinde turtanın üzerine serpmek üzere kullanıyor olacağız.
  4. 20-23 cm kelepçeli kalıbın alt kısmına yağlı kağıt koyup kelepçesini kapatıyoruz. İç kenarlarını hafifçe tereyağı ile yağlıyoruz.
  5. Kalıbın içerisine beklettiğimiz turta hamurunu eşit kalınlıkta yayıyoruz.
  6. Mürdüm eriklerinin çekirdeklerini çıkartıp dörde bölüyoruz. İncirlerin kabuklarını soymadan dörde bölerek hazırlıyoruz.
  7. Turta hamurunun üzerini meyvelerimizle kaplıyoruz.
  8. En üste de hazırladığımız kırıntılı hamuru bolca serpiştiriyoruz.
  9. Fırını 180 derecede ısıtıp turtamızı üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  10. Kürdan ile içinin pişip pişmediğini kontrol etmemiz gerekir.
  11. Pudra şekeri serpip servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

YAŞASIN MİSAFİRLERİM GELDİ

fotoğraf

 Evimde birilerini ağırlamayalı ne kadar uzun zaman olmuştu … Hele yeni evimize henüz hiç misafir davet etmemiştik… Bu duruma el atmak şarttı ve el attım 🙂 Cuma akşamı evimizi tatlı insanlar topluluğu bastı … İki kocaman aile, bir de biz … Ev ev olalı böyle senlik görmedi 🙂 Sinemciğim ve Sedacığım topladılar eşraflerını bize geldiler. Aras çok mutluydu ben çok mutluydum herkese iyi geldi bu mutluluk … Haftaiçi iş çıkış saatine denk geldiği için ben herkesten sonra evde olabildim ama neyseki masa dahil herşeyi hazır etmiştim. Tabii anneciğimin de full desteği ile …
Çocuk sayısı nedeniyle sofra düzeni değil açık büfeyi tercih ettim nitekim beyler balkonu tercih ederken biz de çocuğunu doğuran yesin kıvamında takıldık.. Menüyü abartmadan oluşturdum ki cuma gecikirsem son dakika işi çok olmasın istedim nitekim öyle de oldu, geciktim 🙂

fotoğraf3 ,

Menüdeki yiyecekler :
• Fırında parmesan peynirli tavuk ve patates
Zeytinyağlı barbunya
• Yoğurtlu biber kızartması
Avcı böreği
• Peynir tabağı
• Mürdüm erikli ve incirli turta

Tarifler hemen gelecek …
Hiç sohbete doyamadan gittiler ama ben de şeytanın bacağını kırdım artık sık sık misafirim olacak eskisi gibi…

Bu da evin o geceki durumundan sadece ufak bir kesit 🙂

fotoğraf2

Afiyetle & sağlıkla,